* Laughing girl *



♥ A very proud mother of Saiful Faqih who just loves to laugh and share stories ♥

these are stories of me and my little family

Enjoy your visit here :)




Followers Tersayang

nuffnang

April 20, 2013

Bertudung or tak bertudung?

Sumber gambar : Facebook


Huhuuu soalan sangat la post arini...

Bertudung? Benda yang diketahui menutup aurat dengan sempuran wajib dilaksanakan oleh semua gadis islam yang telah mencapai akil baligh...

Tapi,sekarang ramai yang masih mengatakan "sampai masanya aku bertudung lah"..
Tak dinafikan,aku pernah cakap macam tu masa zaman jahiliah dulu..
Tapi,bila dah bertudung,aku rasa Ya Allah kenapa aku tak pakai tudung dari dulu? Malunya tengok gambar-gambar yang x menutup aurat dulu..

Cuma,ada jugak orang yang bertudung tapi "membungkus" aurat..
Bungkus?
Kenapa bungkus?
Sebab pakai tudung singkat,baju singkat dan melekat (habis nampak semua lemak-lemak),seluar kalau boleh nak seluar yang paling melekat di kaki..
Faham tak? Orang lelaki suka la kot tengok anda "membelanja" diorang....
Jangan terasa hati la kalau anda dieksploitasi nanti ye?

Ni bukan lah post islamik atau hari ni aku nak jadi ustazah pulak..

Sebenarnya tu intro je untuk post hari ni.. Hahaa post da sepanjang alam...

Kisahnya,ada la seorang staf tempat bekerja baru aku ni (ramai betul staf perempuan tempat ni) ...
Dia ni x bertudung,rambut perang,pakai baju singkat-singkat..
Disebabkan ramai pekerja filipina dekat sini,aku ingat dia ni gadis filipina (bukan islam)...

Sampai lah satu masa,aku dapat tahu yang dia sebenarnya seorang ISLAM! Masyaallah,nama sedap sangat...
Tapi sayangnya,bila dia berpakaian macam tu,orang ingat dia bukan islam...
Ingatkan aku je yang berperasaan begitu,ramai juga rupanya yang mula-mula ingat dia bukan islam...

Hurmmmm... Moga dia mendapat hidayah untuk menutup aurat dengan sempurna sebelum auratnya ditutupkan...

Mari berubah ke arah menutup aurat dengan sempurna..

Happy weekend!

ketawariang
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...